Skada – akut och allvarlig som måste åtgärdas direkt. Kontakta föreningens fastighetsskötare BK Fastighetsservice. Mån-Fre: kl 07-16
Telefon: 08-556 966 30
Webbplats: http://www.bkfastighetsservice.se
Akuta ärenden utanför normal arbetstid (07-16). Jourtelefon: 08-714 82 10. Du som bostadsrättsinnehavare kan vara betalningsansvarig för jourutryckning, beroende på vad uttryckningen avser.
Skada – ej akut eller allvarlig. Kontakta i första styrelsen: styrelsen@tollaremarina.se
Mer information finns här: Guide Felanmälan och Garantiåtgärd
Skada (som uppkommer genom bostadsrättshavares försumlighet) kommer att medföra en rättelseanmaning. Kostnader för sådana skador kommer att vidaredebiteras till bostadsrättsinnehavaren (som orsakat kostnaden).
Exempel på skador/kostnader:
- Sopor som ställs i trapphus kan medföra extra rengöring och eventuell golvslipning.
- Avfall som felaktigt lämnats i sop- eller återvinningsrum medför extra transportkostnader.
Skadedjur/Ohyra som upptäcks skall omgående anmälas till styrelsen samt till bostadsrättshavarens försäkringsbolag.