A-Ö: Skada och ohyra – Felanmälan

Skada – akut och allvarlig som måste åtgärdas direkt. Kontakta föreningens fastighetsskötare BK Fastighetsservice. Mån-Fre: kl 07-16
Telefon: 08-556 966 30
Webbplats: http://www.bkfastighetsservice.se

Akuta ärenden utanför normal arbetstid (07-16). Jourtelefon: 08-714 82 10. Du som bostadsrättsinnehavare kan vara betalningsansvarig för jourutryckning, beroende på vad uttryckningen avser.

Skada – ej akut eller allvarlig. Kontakta i första styrelsen: styrelsen@tollaremarina.se

Mer information finns här: Guide Felanmälan och Garantiåtgärd

Skada (som uppkommer genom bostadsrättshavares försumlighet) kommer att medföra en rättelseanmaning. Kostnader för sådana skador kommer att vidaredebiteras till bostadsrättsinnehavaren (som orsakat kostnaden).

Exempel på skador/kostnader:

  • Sopor som ställs i trapphus kan medföra extra rengöring och eventuell golvslipning.
  • Avfall som felaktigt lämnats i sop- eller återvinningsrum medför extra transportkostnader.

Skadedjur/Ohyra som upptäcks skall omgående anmälas till styrelsen samt till bostadsrättshavarens försäkringsbolag.

%d bloggare gillar detta: