A-Ö: Gästlägenhet

Föreningen disponerar en mindre tvårumslägenhet med 5 st sovplatser samt en spjälsäng. Lägenheten ligger på markplan med entré mellan Tollare Kaj 4 och 6.

Du har genom din egen blipp access till övernattningslägenheten och behöver därför kunna avvara en av dina egna blippar till din gäst under tiden din gäst använder lägenheten.

Access till lägenheten Aktivera din bokning
Du aktiverar din bokning genom att använda din blipp på gästlägenhetens passagedosa vid dörren. Detta kan göras från start accesstid som är från kl 15:00 dag 1. Även om du inte avser nyttja första dagen/natten är det viktigt att du blippar och därmed aktiverar din bokning dag 1.

För att städbesiktning av lägenheten ska hinna ske, samt att nästa gäst ska kunna använda sin bokning från kl 15:00 ska lägenheten vara städad och lämnad senast kl 14.00 din sista dag.

Du kan boka lägenheten upp till 7 nätter och som längst 90 dagar framåt i tiden.

Trivselregler och information

  • Det finns 5 st sovplatser, fördelat på två dubbelsängar och en enkelsäng, samt en spjälsäng för de allra minsta gästerna.
  • Det finns kylskåp, kokplatta, mikrovågsugn och vattenkokare samt en uppsättning med tallrikar, glas, bestick och andra tillbehör för enklare måltider.
  • Förbrukningsartiklar som duschkräm/schampo, toapapper, hushållspapper och handdukar står du som bokar eller gästen själv för.
  • Fester och störande ljud är inte tillåtet i lokalen.
  • Du eller gästen får stå för gästens egen bäddning. Det finns i lägenheten en uppsättning av sängkläder att låna i nödfall – men då behöver du hinna tvätta och återlämna sängkläderna i lägenheten senast till kl 14.00 efter bokningens sista natt. Sängkläder ska återställas fräscha.
  • Du städar självklart hela lägenheten så att nästa gäst får en angenäm vistelse. Du som bokar ansvarar för att städning görs. Materiel finns i städskåpet vid entrédörren. Sopor och skräp tas ut, syna allt. Är lägenheten inte tillfredställande städad utgår en avgift som faktureras dig som har bokat. Har du en olycka och något går sönder fotografera och meddela styrelsen direkt. Släck alla lampor när ni lämnar lägenheten.
  • Kontrollera vid incheckning! Om något saknas vid incheckningen skall du omedelbart anmäla detta till styrelsen och fotografera det som är i oordning, trasigt eller felar, för att undvika betalningsskyldighet. Styrelsen kontrollerar stickprovsmässigt lägenheten och den städas av vårt städbolag en gång per månad.
  • Meddela styrelsen eventuella olyckor eller fel direkt.
  • Husdjur är INTE tillåtna och det är självklart inte tillåtet att röka inomhus
  • Följs ej föreningens regler kan detta leda till avstängning från bokningssystemet.

Boka och betalning direkt

Föreningens medlemmar kan hyra lägenheten för 350 kr per natt. I samband med att du bokar lägenheten så swishar du hela beloppet till föreningens Swish-konto: 123 125 44 57
I meddelandet anger du ditt lägenhetsnummer (ex. ”1-2345”), telefonnummer och datum för bokningen. OBS! Betalningen måste göras i samband med bokningstillfället annars avbokas passet. Du hanterar själv din avbokning genom bokningssystemet. OBS! Ingen återbetalning vid avbokning.

Hur loggar jag in för att boka lägenheten?

Vi har ett webbaserat boknings- och passersystem. När du har bokat lokalen är det bara du som har access till den, från 15:00 första dagen fram till 14:00 sista dagen. Du kommer in med hjälp av den elektroniska plastbrickan – blippen – som du använder för att komma in i husen. Det är samma bokningsrutin och bokningssida som till föreningens bastu.

Ditt användar-ID är de 8 siffror som står längst ner på blippens framsida, efter bokstaven A. Står det ”A 1234 5678” så skriver du i Användare ”12345678”. Lösenord är ditt lägenhetsnummer 4 siffror (Bor du i lägenhet ”1 – 2345” skriver du i Lösen ”2345”).

Har du problem med att logga in skicka ett mail till styrelsen så hjälper vi dig.
Ange alltid för- och efternamn samt lägenhetsnummer (ex. ”1-2345”) och adress.

Logga in och boka lägenheten

Exempel

Om du vill boka gästlägenheten natten mellan onsdag och torsdag, då ska det i bokningssystemet se ut enligt nedan:

Avbokning

Du hanterar själv din avbokning genom bokningssystemet.

OBS! Ingen återbetalning vid avbokning.

%d bloggare gillar detta: