A-Ö: Bastu

Föreningen har en bastu med gemensamhetslokal i Tollare kaj 12 våning 3. Från 1 April 2022 kostar det 50 kr per pass, som betalas i samband med bokningen.

Access till bastun

Bastun är öppen kl 07-23 alla dagar i veckan. Ett pass är mellan ojämna klockslag och 2 timmar långt, t ex  17.00 – 19.00. Obs – inkluderar tiden du behöver för att städa och återställa.

När du har bokat lokalen är det bara du som har access till den. Du kommer in med hjälp av den elektroniska plastbricka, blippen, som du använder för att komma in i husen.

Trivselregler och information

  • Förbrukningsartiklar som duschkräm/schampo, toapapper, hushållspapper och handdukar står du som bokar själv för.
  • Fester och ljud som är störande är inte tillåtet i lokalen.
  • Du städar och återställer självklart själva bastun och lokalen så att nästa gäst får en angenäm vistelse (torkar golven, tar bort hår i avlopp, plockar undan skräp, släcker lampor, diskar etc.) innan nästa pass börjar. Sopor och skräp tas ut, syna allt. Du som bokar ansvarar för att städning görs. Materiel finns i städskåpet. Är bastun inte tillfredställande städad utgår en avgift som faktureras dig som har bokat. Har du en olycka och något går sönder fotografera och meddela styrelsen direkt.
  • Kontrollera när du anländer! Om något inte fungerar eller felar när du anländer ska du omedelbart anmäla detta till styrelsen och fotografera det som är i oordning, trasigt eller felar, för att undvika betalningskyldighet. Styrelsen kontrollerar stickprovsmässigt bastun och den städas av vårt städbolag en gång per månad.
  • Meddela styrelsen eventuella olyckor eller fel direkt.
  • Stäng av bastun efter dig och släck alla lampor även om det är någon som bokat passet efter så är det inte säkert att den verkligen kommer använda bastun. (Och den värms upp så pass snabbt igen så det ska inte vara något problem.)
  • Husdjur är INTE tillåtna och det är självklart inte tillåtet att röka inomhus
  • Följs ej föreningens regler kan detta leda till avstängning från bokningssystemet.

Boka och betala direkt

Föreningens medlemmar kan hyra lägenheten för 50 kr per pass. I samband med att du bokar bastun så swishar du hela beloppet till föreningens Swish-konto: 123 125 44 57
I meddelandet anger du ditt lägenhetsnummer (ex. ”1-2345”), telefonnummer och datum för bokningen. OBS! Betalningen måste göras i samband med bokningstillfället annars avbokas passet. Du hanterar själv din avbokning genom bokningssystemet. OBS! Ingen återbetalning vid avbokning.

Hur loggar jag in för att boka bastun?

Vi har ett webbaserat boknings- och passersystem.  När du har bokat lokalen är det bara du som har access till den. Du kommer in med hjälp av den elektroniska plastbricka, blippen, som du använder för att komma in i husen. Det är samma bokningsrutin och bokningssida som till Gästlägenheten.

Ditt användar-ID är de 8 siffror som står längst ner på blippens framsida, efter bokstaven A. Står det ”A 1234 5678” så skriver du i Användare ”12345678”. Lösenord är ditt lägenhetsnummer 4 siffror (Bor du i lägenhet ”1 – 2345” skriver du i Lösen ”2345”).

Har du problem med att logga in skicka ett mail till styrelsen så hjälper vi dig.
Ange alltid för- och efternamn samt lägenhetsnummer (ex. ”1-2345”) och adress.

Logga in och boka bastun

Avbokning

Du hanterar själv din avbokning genom bokningssystemet.

OBS! Ingen återbetalning vid avbokning.

%d bloggare gillar detta: